Zostały wprowadzone zmiany w sposobie szacowania suszy rolniczej. Podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez producenta rolnego wniosku za pośrednictwem APLIKACJI „ZGŁOŚ SUSZĘ ROLNICZĄ”.
Aplikacja dostępna jest na portalu gov.pl poprzez profil zaufany rolnika. Zgłoszenie w aplikacji jest niezbędne w celu otrzymania protokołu z szacowania strat lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.
Zgłaszanie strat spowodowanych suszą rolniczą do komisji gminnych nie jest obowiązkowe – gminna komisja szacuje suszę tylko na życzenie rolnika.
Gminna komisja może szacować jedynie uprawy, które nie zostały uprzątnięte z pola na dzień szacowania w terenie. Uprawy, które rolnik zbierze zostaną oszacowane jedynie przez aplikację.
Wynik szacowania suszy przeprowadzonego przez gminną komisję w terenie, w postaci raportu, będzie stanowił jedynie uzupełnienie szacunku dokonanego przez aplikację. Link do aplikacji: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign