W związku z Waszymi zapytaniami kierowanymi do naszego portalu w sprawie wydatkowania środków przez nasz samorząd sprawdziliśmy, jak wygląda wydatkowanie środków przez Urząd Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce na promocję.

Zwróciliśmy się z pytaniem do Urzędu Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce w kwestii – jaka łączna kwota na promocję wydarzeń, imprez czy gminy w mediach (telewizja, radio, internet, media społecznościowe) była przeznaczona w roku 2022 i jaką łącznie faktycznie wydano? Jaka kwota przeznaczona jest na te działania w roku 2023?

Jak nas poinformowano – „Na promocję imprezy Dni Miasta zawarto umowę z Telewizją Kablową Pro-Art. S.C. opiewającą na 23.760 zł, przy czym w skład tej kwoty wchodzi nie tylko wyprodukowanie spotu reklamowego zapowiadającego i zapraszającego na Dni Nowych Skalmierzyc (100 emisji w Telewizji Proart, w sieciach kablowych ASTA Piła i Gawex Szczecinek oraz portalu www.wlkp24.info, ale również wynajęcie telebimu LED i usługa realizacji telewizyjnej podczas całego festynu”.

Z uwagi na taką powyższą odpowiedź, zapytaliśmy ponownie o koszty promocji Dni Miasta, gdyż na nasze zapytanie złożone pół roku temu o te koszty, otrzymaliśmy odpowiedź: „obsługa medialna (Radio Centrum, telewizja Pro-Art), telebim, promocja — 26.420 zł”. W udzielonej wtedy odpowiedzi niewymienione były dwie sieci kablowe z Piły i Szczecinka. Podany był natomiast koszt na rzecz Radio Centrum, które to radio nie zostało wymienione w udzielonej nam teraz odpowiedzi. Podana była też inna kwota przeznaczona na to zadanie.

Dlatego zapytaliśmy o takie kwestie:

  1. Dlaczego spot reklamowy był wyświetlany w tych dwóch sieciach kablowych i w jakim terminie? Czy wysłano zapytanie ofertowe do innych podmiotów medialnych z naszego regionu w kwestii publikacji takiego spotu?
  2. Z czego wynika różnica w kwocie w tych dwóch przesłanych nam odpowiedziach?
  3. Czy ostatecznie zrezygnowano w obsługi medialnej w Radiu Centrum?

Jak poinformował nas Urząd Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce – „W piśmie nr RK.1431.3.2022 z 20.06.2022 roku informowaliśmy, że obsługa medialna Dni Miasta (Radio Centrum, telewizja Pro-Art), telebim, promocja wyniesie 26.420 zł. Z racji tego, że informację podawaliśmy przed organizacją imprezy, zaznaczaliśmy, że są to koszty orientacyjne, a więc przybliżone. W piśmie nr RK 1431.1.2023 z 13.03.2023 roku podaliśmy, że na promocję Dni Miasta zawarto umowę z Telewizją Kablową Pro-Art. S.C. opiewającą na 23.760,00 zł. Dodatkowo do tej kwoty należy doliczyć 2.041,80 zł za emisję spotów w Radio Centrum — koszty te zakwalifikowaliśmy w dziale Kultura — zakup usług pozostałych. Sumaryczna, ostateczna więc kwota za promocję / obsługę medialną Dni Miasta wyniosła 25.801,80 zł Różnica w kwotach wynika z niższej niż pierwotnie założyliśmy faktury za emisję reklamy w RC.

Spot reklamujący Dni Miasta był wyświetlany w Telewizji Proart oraz w sieciach kablowych ASTA Piła i Gawex Szczecinek oraz na portalu www.wlkp24.info -zgodnie z zapisami zawartymi w umowie”.

Ponadto, jak nas poinformowano „w roku 2023 nie planujemy promocji imprez”. Wydaje się to pójściem w dobrym kierunku, gdyż imprezy, wydarzenia, czy też gminę można promować niewielkimi środkami. Jednak jak przeczytacie Państwo poniżej, nadal gmina będzie spore środki, naszym zdaniem, wydatkować na promocję.


Zadaliśmy również pytanie: Jaka łączna kwota na promocję w mediach (telewizja, radio, internet, media społecznościowe) została wydana w listopadzie i grudniu 2022 oraz w styczniu 2023 roku? Jeśli w tym okresie były realizowane takie działania (promocja), proszę o podanie czego konkretnie dotyczyły, jaka kwota została wydana na poszczególne publikacje oraz gdzie one nastąpiły (w jakich mediach)?

Jak wynika z udzielonej odpowiedzi, były takie działania i dotyczyły świadczenia usług obsługi informacyjno-promocyjnej dotyczącej działalności Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce oraz funkcjonowania Urzędu — na łamach gazety „Nasz Rynek”. Miesięcznie wydatkowano na te działania kwotę 2 460zł, co łącznie daje 7380zł. Zaznaczmy to jeszcze raz jest to łączna kwota od listopada 2022 roku do stycznia 2023 roku.

W związku z tymi odpowiedziami zwróciliśmy się do UGiM Nowe Skalmierzyce z dodatkowymi pytaniami, gdzie zapytaliśmy, czy z wydawcą Naszego Rynku zawarta jest umowa na świadczenie obsługi informacyjno-promocyjnej dotyczącej działalności Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce oraz funkcjonowania Urzędu? Jeśli tak na jaki okres i czy był w tym zakresie prowadzony przetarg, czy też zapytanie ofertowe?

Jak wynika z udzielonej nam odpowiedzi – „Z wydawcą Naszego Rynku zawarte zostały dwie umowy na świadczenie obsługi informacyjne-promocyjnej dotyczącej działalności Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce oraz funkcjonowania Urzędu:

  • pierwsza umowa dot. okresu od 15 listopada 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku.
  • druga umowa dot okresu od 10 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku.

Zamówienie to zostało przeprowadzone zgodnie z Regulaminem określającym procedury udzielania zamówień publicznych o wartości zamówienia mniejszej niż 130 000 złotych”.


Nie na wszystkie pytania w pełni otrzymaliśmy odpowiedź, gdyż nie podano nam całej kwoty, jaką na promocje gminy wydano w 2022 roku. Takim wydatkiem promocyjnym jest bowiem naszym zdaniem np. wydawana przez gminę Gazeta Skalmierzycka, która przybliża mieszkańcom niekorzystającym z internetu informację gminy oraz pełni funkcję promocyjną. Oczywiście może to być zakwalifikowane w budżecie jako wydatki np. na kulturę, tak jak potraktowano płatne spoty w Radiu Centrum. Dlatego też niedługo wrócimy do kwestii wydatkowania środków przez Urząd Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce na działania promocyjne. A może o inne wydatki powinniśmy zapytać?

Zachęcamy również do przeczytania naszego artykuł dotyczącego ogłaszania przetargów przez nasz Urząd oraz kosztów ponoszonych z tego tytułu https://www.twojens.pl/2023/04/13/sprawdzilismy-gdzie-publikowane-sa-przetargi-w-naszej-gminie-i-ile-samorzad-wydal-na-ich-publikacje/


Poprzedni artykułSprawdziliśmy, gdzie publikowane są przetargi w naszej gminie i ile samorząd wydał na ich publikacje
Następny artykułPrzed nami Targi Rolno Ogrodnicze
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments