Tylko 21 lipca 2021 roku ostrowscy policjanci przyjęli 5 zgłoszeń dotyczących oszustw dokonanych za pośrednictwem portali internetowych, na których można dokonywać transakcji kupno-sprzedaż. Osoby te zostały oszukane łącznie na kilka tysięcy.

Coraz popularniejsze stają się oszustwa przy transakcjach kupna-sprzedaży, gdzie oszuści przedstawiają się jako osoby zainteresowane kupnem jakiegoś przedmiotu. Kontakt ze strony „rzekomego kupującego” następuje poprzez jeden z komunikatorów. Podczas korespondencji przestępcy wysyłali do sprzedających link który przekierowuje na fałszywą stronę banku, celem dodatkowej weryfikacji, gdzie według instrukcji sprzedający, aby się zalogować, był proszony o wpisanie m.in. loginu i hasła, numer pesel, pinu do karty oraz nazwiska panieńskiego matki, celem uzyskania kodu dostępu i pobrania środków.

Wykorzystując te dane oszust logował się na prawdziwą stronę banku sprzedawcy dodając do obsługi konta swój numer telefonu. W tej sytuacji ostrzeżeniem dla sprzedawcy powinien być otrzymany z banku SMS-a z informacją, że do jego konta przypisano nowy numer telefonu. Często reakcja pokrzywdzonego była zbyt późna na to, aby transakcje, jakie oszust zdołał wykonać, zostały zablokowane przez bank.

Oszuści wchodzili w posiadanie informacji, dzięki którym mogli dysponować środkami finansowymi swojej ofiary i w szybkim tempie wykonywali transakcje internetowe nie tylko w Polsce, ale też za granicą. Osoby pokrzywdzone dopiero po fakcie zorientowały się, że zamiast otrzymać pieniądze, to zostały im one skradzione z konta.


Poprzedni artykułKarolek ze Skalmierzyc potrzebuje pomocy
Następny artykułApel o ustanowienie dnia 27 grudnia świętem państwowym
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments