Podczas dzisiejszej konferencji prasowej senator Ewy Mateckiej oraz posła Mariusza Witczaka poruszone zostały kwestie obwodnicy Nowych Skalmierzyc oraz Kalisza.

Jak poinformował poseł Mariusz Witczak, złożone zostały przez niego poprawki do budżetu państwa, a które dotyczą budowy drogi krajowej DK 25 – Ostrów Wielkopolski – Kalisza – autostrada A2 wraz z obwodnicą Kalisza oraz budowy drogi ekspresowej S25 – połączenie aglomeracyjne Ostrów Wielkopolski – Kalisz: dokończenie obwodnicy Nowych Skalmierzyc.

– Niezmiennie od wielu lat postulujemy i pracujemy na rzecz przyspieszenia drogi, która połączy w kategoriach drogi czteropasmowe Ostrów Wielkopolski z Kaliszem i cały obszar aglomeracji z autostradą A2 – mówi poseł Mariusz Witczak. Jak kontynuował, to zadanie jest już od 2015 roku w dokumentach rządowych, wystarczy tylko przyspieszyć prace administracyjne. Czy to nastąpi, zależy od większości rządowej, która jednak na etapie prac komisji je odrzuciła. Będą one złożone ponownie jako wnioski mniejszości.

Podczas konferencji padło również pytanie o budowę obwodnicy Kalisza i proponowanych rozwiązaniach przez poszczególne samorządy.

– My jako parlamentarzyści przede wszystkim angażujemy się pod stworzenie ram pod pewne inwestycje. Nie chcemy wnikać też w szczegóły, czy też zdania poszczególnych samorządów. Mamy oczywiście poglądy na te tematy. Mnie się osobiście podoba pomysł burmistrza Nowych Skalmierzyc, który wymyślił taką koncepcję kompromisową, która wydaje się dosyć dobra dla połączenia aglomeracyjnego. Mówi o takiej odnodze mniej więcej gdzieś na granicy Nowych Skalmierzyc i Kalisza w trakcie obwodnicy Nowych Skalmierzyc – mówił poseł Mariusz Witczak.

Ta trasa włączałaby się, okalając mniej więcej cmentarz komunalny w Kaliszu. Jak kontynuował Mariusz Witczak, jest on zwolennikiem takiej budowy obwodnic, aby były one także obwodnicami rozładowującymi ruch w mieście, a z drugiej strony, aby ci, co podróżują tymi trasami, łatwo wjeżdżali do miast.

– Żeby to nie było tak, że mamy coraz mniej gości z tego tytułu, że gdzieś w oddali biegną jakieś autostrady, korzystają tylko ze stacji paliwowych i nie wjeżdżają do miast. Trzeba myśleć, aby tak budować drogi, aby miasta też z tego korzystały. To jest mój osobisty pogląd, a samorządowcy, których autonomię i samodzielność cenimy, muszą to rozsądnie wydyskutować – dodaje Mariusz Witczak.


Poprzedni artykułRolnicy protestowali pod ostrowska komendą Policji /aktualizacja/
Następny artykułWłamał się do jednego z kaliskich kościołów
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments